Fitness /

w zasięgu Twoich możliwości /

Punkt zwrotny

Podjąłeś decyzję o rozpoczęciu domowych treningów, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Nie będzie chyba dla Ciebie zaskoczeniem to, że powinieneś zacząć od wyboru pomieszczenia.

Możliwości

Gdzie zorganizujesz swoją domową siłownię?. Dużo zależy od tego, jakim metrażem dysponujesz. Oczywiście najlepiej, jeśli dysponujesz osobnym pomieszczeniem, takim jak na przykład od dawna nie używany składzik.

Miejsce ćwiczeń

Jeżeli nie, to nic nie szkodzi, bo urządzenia do ćwiczeń - takie jak platforma wibracyjna czy rower treningowy - zajmują niewiele miejsca i bez problemu mieszczą się w dowolnym pokoju w mieszkaniu - zatem tym nie musisz się frasować..

Jak urządzić miejsce

Dobrze, by pomieszczeniu przeznaczonym na ćwiczenia było się okno, abyś miał dostęp do świeżego powietrza. Aby sąsiadom nie przeszkadzał hałas, odpowiednia mata do ćwiczeń może wyciszyć podłogę, a do zapewnić Ci większy komfort.

Fitness i Ty

Jak zacząć ćwiczyć?

Za mało czasu, a za dużo kilogramów… Skąd to znasz? Przez ilość obowiązków w domu i w pracy znalezienie kilku chwil na zadbanie o swój wygląd graniczy z cudem. Sam dojazd na siłownię i powrót do domu trochę trwa… Może więc warto pomyśleć o alternatywie? Zamiast tracić czas i pieniądze, możesz zorganizować sobie regularne treningi we własnym domu!

Skupienie

Znajdź swoją drogę

Jeżeli nie wystarczą CI zwykłe ćwiczenia, zaopatrz się w odpowiednie akcesoria i urządzenia do ćwiczeń, takie jak mata, hantle, ławeczka czy platforma wibracyjna. Najpierw zacznij od odpowiedniego przygotowania. Chodzi nie tylko o kwestie organizacyjne, ale też o motywację.

Wybór

Miejsce treningu

Ćwiczenie w domu różni się od siłowni czy klubu fitness między innymi tym, że nikt Cię nie kontroluje, więc wymaga sporej dozy samodyscypliny. Do tego dochodzi motywacja, ponieważ w domowym zaciszu nikt nie widzi, że się obijasz.

Motywacja

Z pozoru mało istotna rzecz – może okazać się najważniejsza w domowych treningach. Co Cię motywuje? Na jednych działa odpowiednia muzyka, a na innych na przykład plakaty z gwiazdami fitness i kulturystyki, na które patrzą podczas wykonywania ćwiczeń. Warto wyznaczyć sobie konkretny cel i stopniowo, konsekwentnie realizuj drogę do jego osiągnięcia.

Wstęp

Co zrobić, by nie zrobić sobie krzywdy gdy zaczynasz?

Przed samym treningiem musisz pamiętać o rozgrzewce, a następnie ćwiczeniach rozciągających. Dlaczego? Rozgrzewka to podstawa bezpiecznego i efektywnego treningu oraz przygotowuje ciało do ćwiczeń. Natomiast rozciąganie (znane też jako stretching) wzmacnia i uodparnia ścięgna i mięśnie, dzięki czemu minimalizuje ryzyko kontuzji. Swoją wiedzę warto również poszerzać dzięki książkom z tej tematyki. Będziesz potrzebować nie tylko takich akcesoriów, jak wymieniona wcześniej platforma wibracyjna, mata do ćwiczeń i inne urządzenia fitness.

Słuchaj

dobrych rad

Aby treningi były bardziej skuteczne, będziesz potrzebować porad doświadczonych profesjonalistów. W domowym zaciszu możesz podczas ćwiczeń skorzystać z komputera lub telewizora i odtwarzacza DVD, na których możesz oglądać filmy poradnikowe. Zapytaj kogoś, z doświadczeniem, czy nie popełniasz błędów.

Ty jesteś

Swoją przyszłością